جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
بازگشت به چرخه تحصیل

بازگشت به چرخه تحصیل

۱۴۱ هزار کودک جا مانده از تحصیل

رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش: «براساس آمار سازمان ثبت احوال و تطبیق با ثبت‌نامی‌های جدید در مدارس، ۱۴۱ هزار کودک در مدرسه حضور ندارند یا به‌نوعی از تحصیل باز مانده‌اند» تعدادی از دانش‌آموزان نیز به‌دلیل جابه‌جایی خانواده و مهاجرت آن‌ها، ثبت نمی‌شوند و یا در مناطق دیگر ثبت‌نام کرده‌اند و برخی کودکان نیز به‌دلیل نداشتن اوراق هویتی و مدارک ممکن است در مدارس ثبت نام نکنند و جزء آمار بازماندگان از تحصیل نباشند.
(ایرنا)

بازگشت گروهی از کودکان بازمانده از تحصیل در خوزستان به چرخه تعلیم

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار خوزستان گفت: استانداری خوزستان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان و همچنین فعالیت گسترده سازمان‌های مردم نهاد، طرح جامع کمک به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل را در سال گذشته کلید زد و در نهایت موفق به بازگرداندن یک هزار و ۱۰۰ کودک بازمانده به چرخه تعلیم و تربیت استان شد.
(مهر)

آغاز شناسایی کودکان «بازمانده از تحصیل» برای بازگشت به مدرسه

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از آغاز اجرای برنامه بازگرداندن کودکان بازمانده از تحصیل به مدرسه از ماه گذشته خبر داد و گفت: در تلاشیم با همکاری نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) آن دسته از کودکان که به‌علت فقر از تحصیل بازمانده‌اند را تحت حمایت و پوشش قرار دهیم و آن‌ها را به مدرسه برگردانیم.
احمد میدری افزود: امسال برخلاف سال گذشته که این برنامه را از مهرماه شروع کرده بودیم، این بار با همکاری آموزش و پرورش برنامه را از تیر ماه آغاز کرده‌ایم.
(ایسنا)

لینک کوتاه مطلب:

https://alefbayefarda.ir/?p=989

مطالب مرتبط

مجله حقوق کودک
محمد ابراهیم خانی

خشونت علیه کودکان و زنان

اگر کودک یا زنی مورد خشونت قرار گیرد قانون چه حمایتی از او می‌کند؟ این روزها که ویروس کرونا اذهان جهانی را به خود معطوف

ادامه مطلب »
مجله حقوق کودک
محمد ابراهیم خانی

در تکاپوی رسیدن به تکنولوژی

زنگ آخر کرونا، دغدغه والدین کردستانی‌ این روزها شبیه زنگ آخر مدرسه است که همه دانش آموزان لحظه شماری می‌کردند تا به پایان برسد و

ادامه مطلب »