۱۰۰ هزار کلاس درس، نیازمند مقاومسازی و بازسازی در کشور
زاهدی در صحبتهای خود گفت: معمولا سالانه بودجهای برای حوادث و بحرانها تصویب میشود که در اختیار وزارت کشور قرار میگیرد، آموزش و پرورش هم بودجهای دارد، اما نیاز است که خیرین پای کار بیایند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قانون آوردهایم که مراکز آموزشی فضاهای مازاد خود را بهفروش رسانده یا فضای مدارس خود را بهینهسازی کنند گفت: از وزیر و مدیران آموزش و پرورش درخواست میکنم مقداری به کمک دولت بیایند.
در آموزش و پرورش یک عرق درون سازمانی هست که نباید زمین مازاد را فروخت، باید این رویکرد تغییر کند.
وی ادامه داد: حتی در قانون آمده که شهرداریها ملزم به تغییر کاربری هستند.
اگر آموزش و پرورش بپذیرد که اینکار را انجام دهد میتواند حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان از این محل عواید داشته باشد و نیمی از مشکلات را حل کند.
اگر ناچار شویم دستگاههای نظارتی را وارد کار کنیم کار سخت میشود، اما شأن آموزش و پرورش بالاتر از آن است که دستگاههای نظارتی بخواهند وارد شوند و خود آموزش و پرورش میتواند آن را حل کند و به میدان بیاید.
نظام رتبهبندی معلمان بعد از شش سال هنوز بهطور کامل پیاده نشده است
ایشان با اشاره به این موضوع، گفت: از هیئت دولت انتظار داریم این لایحه بهفوریت به مجلس ارسال شود.
همچنین، با تاکید بر اینکه باید مدیران استانی آموزش و پرورش باور کنند کشور توان ندارد ۴۵ هزار میلیارد تومان برای بهبود مدارس صرف کند، گفت: آنها باید اجازه دهند که مدارس، تغییر کاربری و یا بهینه شوند و خودشان پول بیاورند و املاک را تبدیل به احسن کنند.
بودجه 10 میلـیاردی بـــرای بازسازی
وی درباره ساختمانهای آموزش عالی هم گفت: آموزش عالی اکثر ساختمانهایش به ۳۵ سال قبل برمیگردد و بیش از ۵۵ درصد ساختمانهایش اینگونه است. ۵ میلیون متر مربع ساختمانهای دانشگاهی نیازمند بازسازی و یا مقاومسازی هستند که آن هم به ۱۰ میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
مأخذ: میزان