جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رادیو هسته سخت چرا و از کجا شروع شد؟

مروری بر پادکست های رادیو هسته سخت

رادیو هسته سخت راه خلاقانه ای است برای تعامل با دانش آموزان دارالاکرام. این دانش آموزان با حضور در کارگاه هایی با عنوان هنرمند درون، همراه و در کنار یک مربی درباره موضوعی خاص که اغلب بحث برانگیز و چالشی است، به گفت و گو می پردازند و نظرات و تجربیات خود را آزادانه و بدون ترس از هرگونه قضاوت یا خودسانسوری، با دیگران درمیان می گذارند.

آنچه که در این کارگاه ها رخ می دهد به صورت پادکست در اولین سه شنبه هر ماه در سایت الفبای فردا منتشر شده و در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد. در این کارگاه ها که حاصل تلاش مشترک دارالاکرام، باشگاه اندیشه و مرکز مداد(مرکز دراماتولوژی ایرانی دوبال) است از مربیان زبده و باتجربه استفاده می شود.

اردیبهشت 98 سرآغاز برگزاری این کارگاه ها بود. آموزش مبتنی بر مشارکت در کشف، بازگشت به خویشتن، بازگشت به اصل و درون خویش، و گروهی نوشتن از جمله روش های مشارکت در این کارگاه هاست.

این کارگاه ها به منظور توانمندسازی، تجهیز و مقابله جوانان و نوجوانان کم برخوردار با سیلاب مشکلات و چالش هایی است که آنها در زندگی فردی و اجتماعی خویش تجربه می کنند و در صورت عدم آمادگی، دچار آسیب های جدی و جبران ناپذیر می شوند.

شناخت هنرمند درون و شکافتن پوسته سخت درونی، الهام بخش عنوان این رادیو اینترنتی بوده است: “رادیو هسته سخت.” تاکنون 6 برنامه از این سری برنامه ها با موضوعات متنوع و کاربردی، تهیه و تولید و در سایت الفبای فردا و برخی پادگیرها از جمله اپل پادکست، گوگل پادکست، و…منتشر شده است.

در این پادکست ها به موضوعاتی چون “ستم کِشی”، “پژواک درون”، “تنهایی”، “صندلی داغ”، “ترس” و “فقدان” پرداخته شده که با استقبال دانش آموزان مواجه شده است. آنچه که باعث جذابیت این کارگاه ها شده است انتخاب موضوعاتی است که در اغلب موارد در جامعه به آن ها پرداخته نمی شود، یا در صورت پرداخته شدن، به دلایل مختلف، زمینه برای اظهار نظر درباره آن ها برای جوانان و نوجوانان فراهم نمی شود.

لذا برای تداوم و استفاده بهینه از این پادکست ها لازم است امکان دسترسی به این پادکست ها برای تعداد بیشتری از دانش آموزان دارالاکرام فراهم شود تا بتوانیم به نتیجه مطلوب دست پیدا کنیم.

لینک کوتاه مطلب:

https://alefbayefarda.ir/?p=2850

مطالب مرتبط