جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فراخوان چهاردهمین نشست خیر و خرد

دارالاکرام برگزار می‌کند:

چهاردهمین نشست خیر و خرد: بایسته های نیکوکاری موثر

سخنران:آقای اردشیر منصوری، عضو انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری
زمان:شنبه 13 اسفهد ماه 1401
ساعت:17 تا 18:30

موسسه خیریه دارالاکرام، حامیِ آموزشِ کودکان و نوجوانانِ بااستعدادِ در معرضِ خطرِ ترکِ تحصیل، بیش از ۳ سال است که سلسله نشست‌هایِ خیر و خرد را با هدفِ گسترشِ ادبیاتِ خیرِ موثر و ماندگار در جامعه برگزار می‌کند.


این نشست با حضور جناب آقای اردشیر منصوری، استاد دانشگاه، نویسنده و پژوهشگر در حوزه‌ی فلسفه‌ی علم و عضو پیوستۀ انجمن ایرانی اخلاق در علوم و فناوری در کافه خیر و خرد واقع در موسسه دارالاکرام برپا می‌شود.

این نشست بر آن است تا به پرسش‌های زیر پاسخ دهد:

  • آیا اهتمام خیریه‌ها به رفع حوائج نیازمندان، مستلزمِ تنبلی حاکمیت یا حتی مددجویان در انجام مسئولیتِ ذاتی خود و رفعِ ریشه‌ای فقر و نیز پاسخِ درست به نیازهای اساسی شهروندان می‌شود؟
  • آیا «دینداری» تنها انگیزه یا بهترین انگیزه برای اقدام به عمل خیر است، یا در زمینی فراخ‌تر از تدیّن باید بنیادهای نیکوکاری را جست؟
  • چگونه اهتمام به عمل خیر موجه و سازنده است؟
  • آیا تنها «نیتِ خیر» برای «مؤثر بودنِ عملِ خیر» کافی است یا در دنیای پیچیدۀ امروز برنامه‌ریزی سنجیده‌، علمی و حرفه‌ای در فعالیت‌های نیکوکارانه ضروری است؟

امید است این نشست بتواند روشنگرِ بخشی از راه و روشِ پرداخت‌کنندگان به امر خیر در جامعه باشد؛ آنان که حالِ خوبِ جامعه را در گِروِ ایفایِ مسئولیتِ اجتماعیِ خود می‌دانند.

این برنامه را به طور زنده از آپارات به مهربانی دنبال کنید یا از طریق بخش زیر دنبال کنید.

لینک کوتاه مطلب:

https://alefbayefarda.ir/?p=3319

مطالب مرتبط